Networking platform for women in gastronomy

Žene u gastronomiji: kuharice ili žrtve?

Žene u gastronomiji: kuharice ili žrtve?

“Biti žena u prehrambenoj industriji nikad nije bilo zanimljivije.

Mnogi gastro kritičari i novinari znaju da smo mi žene kuharice sramežljiva stvorenja, spremne za bijeg poput prestrašenog jelena na prvi znak glasnih zvukova, sjajnih svjetala ili medija. Uzimajući u obzir naše osjetljive osjećaje, odlučili su da se o nama piše samo dvaput godišnje. Naš prvi trenutak dolazi s novim Michelinovim vodičem, gdje se u neophodnim člancima pitaju gdje su svi ženski / crni / hispanjolski kuhari i zašto su ponovo slabo zastupljeni u nominacijama. Zatim, kada se objavljuju James Beard Awards, ti se isti članci vade iz prašine i ponovo objavljuju.

Sada, kada su optužbe za seksualno zlostavljanje Johna Besha aktualne u medijima, ženama u gastronomiji pružena je druga prilika da se uključe u neki od tih „Samo za muškarce“ tiskanih medija. Posljednja dva tjedna, moj Twitter  račun i e-mail sandučić preplavljeni su novinarskim upitima u kojima me mole da istupim u javnost sa svojom pričom, traže me da dam izjavu,  ohrabruju  me da govorim. Očigledno, pravila su se promijenila. Žene možda nemaju vrijednost kao kuharice, ali kao žrtve konačno smo im zanimljive!”

Ovako piše Amanda Cohen, chefica, autorica i vlasnica „Dirt candy“ – nagrađivanog vegetarijanskog restorana u New Yorku.

Podsjetilo me to na sam početak ovog projekta i udruge, te prvi „javni feedback“ kojeg je osnutak udruge izazvao. Prepuni inboxi novinarskih upita i veliki medijski interes. Početno oduševljenje nakon što bih vidjela naslov i adresu s koje je e-mail poslan, te golemo razočaranje nakon što bih pročitala sadržaj. Od 10 mailova, 9 ih je bilo koncipirano na senzacionalistički način istraživanja mračne, zlostavljačke strane branše. „Koliko ste zlostavljanja trpili kao žena? Koji vam je najgori trenutak u karijeri? Što ste sve morali čuti, osjetiti i napraviti kao žena da bi opće uspjeli? Je li bilo seksualnih napada? Možete li nam napisati konkretne primjere vas i vaših kolegica? Zato ste i osnovali udrugu, da bi konačno skinuli stigmu sa branše kao dominantno muške i da bi otvoreno progovorili o svemu mračnome što žene moraju izdržati da bi uspjele? Je li Vaš primarni cilj feminizam i borba za ženska prava, kroz vlastita negativna iskustva i ona vaših kolegica?“

Glad za strašnim, crnim i negativnim. Žeđ za krvlju. Smrad truleži i raspadanja. Histerično crveno, duboko crno. A u potpisu mailova uglavnom žene.

Ako ste se pitali zašto ova udruga nije prisutnija u mainstreem medijima, tu vam je odgovor. Ne, ne želimo pričati o negativnim iskustvima, ne želimo se omotati titulom žrtve i ne želimo takvim iskustvima pridavati ni trena značaja. Ova je udruga osnovana s ciljem promocije žena u kulinarstvu, s ciljem jačanja networka, dodatnih mogućnosti edukacije i zapošljavanja, te naprosto popularizacije i razvijanja gastronomije u globalu.

Kada na samom početku, projektu udarite temelje na ulozi žrtve i slabijeg spola/osoba/radnika, ne možete očekivati da ćete tako skoro skinuti tu stigmu i opće biti u prilici raditi konkretan posao.

Stoga, u svoje ime, u ime svih kolegica i u ime gastronomije generalno, pozivam sve medije da učine namjerni i svjesni otklon od negative i senzacionalizma, ne zato što se o tome ne smije pisati (dapače, na nepravdu treba ukazivati i protiv nje se treba boriti), nego zato što upravo VI imate moć kreirati interes javnosti, servirajući im kvalitetu i konkretan sadržaj kroz primjere rada i uspjeha (kojeg makar u ovoj branši i u ovoj državi itekako ima).

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPrint this pageEmail this to someone


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *